tisdag 6 mars 2007

Eländes elände

är mitt liv nu... Jag har efter 2 år åter drabbats av diskbråck/ryggskott eller vad det nu är. Förbannat, j-vla ont gör det i alla fall och jag har i princip varit sängliggande sedan i lördags. Inte särskilt roligt alls! Anna, en barndomskompis från Västervik, numera bosatt i Jönköping var här och vi höll på att göra oss i ordning för att gå på grekisk restaurang och sen gå på bio. Jag skulle göra något själv för första gången sedan Axel föddes... Då smällde det till i ryggen, och sen dess har jag varit liggandes. Första dygnet tog jag mig inte ens till toan, det var inte roligt kan jag säga. Och stackars Anna fick bli supernanny Anna när Björn försökte mobilisera mig... Jag hoppas och ber till högre makter att det inte ska bli lika långdraget som förra gången, då höll jag aldrig på att bli frisk kändes det som...

Axel tycker också att det är jättekonstigt, han gråter och sträcker ut armarna mot mig så fort han ser mig. Men jag kan inte ens hålla honom om jag står still det känns som att ryggen ska gå av! Han har blivit rejält gnällig sista dagarna, jag vet inte om han är påverkad av mig eller om det för en gång skull verkligen är tänderna som är på väg. Den som lever får se! Han har i alla fall tur som har en helt underbar pappa som tar hela ansvaret för både barn, hushåll hund och sjuklingen... Igår blev jag t.ex. bjuden på skinkstek, det är inte varje dag man blir det...

Idag skulle jag och Axel ha åkt till Västervik, men det blev ju inget av med det heller tyvärr. Vi hoppas hårt på att jag ska bli lite bättre så att vi kommer iväg längre fram mot helgen, det har både Björn och jag sett fram emot.

Nu har vi kopplat in datorn i sängen så jag kan hålla mig lite uppdaterad på vad som händer i världen. Nu ska jag ge Axel lite mjölk i flaskan, det är ungefär det enda jag kan göra...

5 kommentarer:

  1. Ojdå vännen. Låter ju inte alls kul. Vi skickar krya på dig-kramar från Linköping och hoppas att du blir bättre snart.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du blir bättre så att vi får träffa dig i helgen. Måste ju se så min gudson äter ordentligt. Nä som sagt krya på dig så ses vi förhoppningsvis till helgen systra mi...

    SvaraRadera
  3. Usch, jag vet ungefär hur det känns Lina. Jag hoppas verkligen att det är övergående och att det inte håller i sig som förra gången. Livet ska inte vara lätt alla gånger..håll ut vännen! Det kan bara bli bättre..

    SvaraRadera
  4. Usch då! Låter inte bra.... Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Usch din stackare.... Typiskt att det skulle komma tillbaka nu när du varit så bra!! Hoppas att det har blivit bättre nu till helgen så att ni kan komma iväg till Västervik!!! Krya på dig Kramar Joanna Mattias Nadine

    SvaraRadera