måndag 19 mars 2007

Jo, jag lever...

även om man kunde börja misstänka annat när jag aldrig uppdaterar någonting... Det har varit några riktigt jobbiga veckor med diskbråck och ont, men nu börjar det nog äntligen bli ganska bra! Skönt! Imorgon ska Björn gå och jobba för första gången på två veckor, jag kan nu både bära och lyfta Axel. Däremot håller jag på att bli ordentligt förkyld, ont i halsen och ont i huvudet. Och Björn och Axel är redan förkylda, det verkar inte vara något slut på eländet...

Vi kom i alla fall iväg till Västervik förra helgen, vi åkte på torsdagen. Kämpigt att sitta och vi kunde ju inte göra nåt kul där nere heller direkt, med mig helt konvalecent... Men det var ändå skönt att komma iväg, och Björn fick lite avlastning med hundpromenader, Axelskötsel och Linaskötsel... Västervik gav också mersmak, såpass att vi nu kollar upp möjligheterna att flytta dit. Jobb verkar ordna sig för mig i alla fall och Björn ska ju vara pappaledig. Hus har mina föräldrar varit och tittat på, vi hoppas hårt på att budgivningen går våran väg! Vi hoppas på ett bättre boende, lägre boendekostnad, högre livskvalitet och mera tid. Dessutom tycker jag det ska bli skönt att komma närmare mina föräldrar och resten av släkten. Min stora sorg är dock att flytta ifrån Jessica, Rickard och Anton, våra allra närmaste vänner. Det finns ingen mer jag delar hela mitt liv med, ingen mer som jag kan prata med precis allt om. Men jag hoppas innerligt att vi ändå kan hålla en nära kontakt och att jag får chans att lära känna den lilla nya bebisen som är på väg där. Jag vill också att Axel ska få samma goda kontakt med Jessica som jag har med Anton! Vårt hem kommer alltid att vara öppet för er Jessica, när ni än kommer och hur många ni än blir!!

Cityakuten nästa! Kram på er!!

5 kommentarer:

  1. Men Lina, vad är det du skriver! Så när jag flyttar upp, då flyttar du ner... ;-)
    Jättetrist tycker jag givetvis, men jag förstår dig. En av anledningarna till att vi flyttar upp (förutom att A jobbar i Stockholm) är ju att vi får närmare till våra föräldrar. Vilket ju underlättar.
    Hoppas inte ni flyttar ner alltför hastigt bara. jag vill ju hinna träffa er och Axel innan.
    Sköt om er!
    Kramar Therese

    SvaraRadera
  2. Jag hörde denna nyhet av fader vår.. Det tycker broder din låter som en utmärkt ide. Inte långt hem till min gudson. Bättre för grabben att växa upp i Västervik än i ensligheten där uppe. Hoppas att allt går bra med budgivningen. MvH

    the goodfather

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Jag förstår er, måste vara skönt att bo nära sina föräldrar, och västervik är ju en jättemysig stad!
    Tycker att det låter klokt att flytta från Uppsala där man måste leva som en fattig kyrkråtta om man vill bo i villa hyfsat centralt....
    Skönt att höra att ryggen är bättre!!
    Lycka till med budgiviningen!!

    SvaraRadera
  4. Nä.... Usch vad tråkigt! Även om jag förstår varför.... Men i alla fall!

    SvaraRadera
  5. Hej!!

    Sorgligt att ni flyttar... Ni måste säga till innan, så ni inte far utan att säga hejdå! Å jag hoppas att ni hinner å bli moster, morbror och kusin innan! :)

    Lycka till med budgivningen!!

    Love you!

    Kramar Ulrika

    SvaraRadera