torsdag 28 december 2017

På landet. ..

har jag ju redan provat att bo och det är tur det. För nu är vi här i Kånkebo igen, så mycket bo på landet man kan tänka sig nästan. Lera,  åkrar, skog, grusvägar som aldrig tar slut och gårdsplan som består av svallis.  Som grannbonden får komma och sanda med traktorn. Och jag kan ju inte annat än tycka det är mysigt... Och tänker att "såhär skulle man bo"... Då är det tur att jag redan provat det. Och minns hundpromenad i mörkret efter jobbet, med pannlampa, på 70-väg, fram och tillbaka. Och minns att när godissuget slår till har man en timmes projekt om man ska åka och handla.  Och om strömmen går har man heller inget vatten. Och att mössen under diskbänken är ett faktum vintertid. Så det är tur att jag provat och minns...

Idag på förmiddagen gick jag ut bakom huset.  Rakt ut i milsvid skog, underbart väder och perfekt mark för hundträning. En riktig genomkörare för två nu trötta hundar. När jag kom hem åkte tvillingarna pulka på jordkällaren, Axel grävde snögrotta. Imorgon ska vi ut och jaga och sen åka till skyttebana och träna skytte. Sen kommer barnens alla fastrar, farbröder och kusiner...

Sa jag att jag ibland vill bo på landet? 😍

1 kommentar: