torsdag 18 maj 2017

Det är så galet.

Det är bara en vecka sen vi kom hem... En fjuttig vecka. Det känns som en månad typ. Brännan börjar redan blekna, ställena man flagat på börjar få nytt blekt skinn, alkoholstoppet efter all inclusive-drinkarna har införts och upphävts, jaktprov med livets första nolla har genomlevts,  Vårruset i Norrköping har inte bara genomlevts utan genomlidits,  trädgården har ansats, träd har grävts ner, rötter har grävts upp och hus har storstädats.  Och 48 maskiner tvätt har tvättats. Och sängar renbäddats. Och i väntans tider är vi. I väntan på den magsjuka som går runt runt på förskolan och som vi dumdristigt nog hoppades skulle vara över när vi kom hem. Och i väntan på de vattkoppor som aldrig verkar komma trots noggrann smittmöjlighet.

Nu är jag 40 år. På The Dark Side. Ändå nöjd. Fina presenter (jaktkläder som passade fint innan all inclusive,  mindre fint efter, och apportkastare ) och en veckas extra semester på jobbet. Dessutom en löneökning från jobbet som jag också antar inte kan vara annat än en födelsedagspresent 😃. Nöjd som sagt.

Imorgon ska jag handla jord och gödsel och blommor och krukor och kanske nån liten buske och kanske några kryddväxter. Och tomater!! Varje sommar när allt jag sått är uttorkat eller överväxt och allt är fult LOVAR jag mig själv att inte plantera NÅGONTING året efter. Varje vår handlar jag och planterar och LOVAR mig själv att jag ska sköta om det... Detta åt blir således inget undantag. Nu hoppas jag att mina 40 år ska göra att jag orkar sköta om det... wish me luck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar