onsdag 1 februari 2017

Jag vinner ju aldrig...

Så säger jag alltid. Och det gör jag ju typ aldrig om jag tänker på lotter och spel. Å andra sidan spelar jag ju knappt aldrig.

Det jag brukar göra är att vara med i en del andra tävlingar.

Min första vinst kom väl när jag var runt 10. Jag gick en tipspromenad på Elmia och svarade likadant som min kompis pappa på alla frågor. Utslagsfrågan var att gissa vikten på 2 vildsvinskultingar som stod där i en box. Jag tittade vad pappan skrev och sen la jag till typ 10 gram. Vinsten var vildsvinskultingarna.  Jag vann.

Andra gången var nåt år senare. Då var det en slogantävling i Min Häst, vinsten var ett ridläger. Jag vann.

När vi hade vår första hund var jag med i en ny slogantävling. Jag skrev:
"Svansen viftar, huvet slår, när min vovve Doggy får".

Vinsten var en årsförbrukning hundmat. Jag vann.

För några år sen var jag me igen Facebooktävling. Utslagsfrågan var hur många bilar en bilfirma hade sålt ett visst år. Jag googlade omsättningen och dividerade med ett tänkt lämpligt medelpris på en bil. Vinsten var bensin för 15 000:-. Jag vann.

Häromdagen hittade jag nån tävling där man skulle gissa hur många som hade laddar ner Volvo Finans app den 31 januari. Jag la på några tusen på antalet som hade appen den dagen. Vinsten var en Vasaloppsstart. Jag vann.

Så ja. Nu ska jag tydligen åka Vasaloppet. Alternativt hitta nån annan som vill😃.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar