fredag 28 september 2012

Jag tror aldrig...




det nånsin varit så skitigt hos oss som idag... När man städar vill man ju liksom göra allt i en viss ordning... Typ plocka undan, damma, städa toan, dammsuga, skura... Sen vi kom hem har vi aldrig kommit längre än till punkt ett, ibland halvvägs in i punkt 2 och ibland har nöden gjort att vi hoppat till punkt 3... Med påföljd att det aldrig dammsugas eller skuras längre. Så idag bestämde jag mig för att raskt hoppa över punkt 1 och 2 och börja på punkt 3. Allt därutöver fick räknas som bonus. Och jodå, nu är det både dammsugat, skurat, toastädat, dammat och iordningplockat. I nämnd ordning;-)... Twinsen har fått vara ute på promenad mest hela dagen så jag fick städa ifred, så jäkla skönt!

Igår var det ju måndag så idag är det fredag av nån konstig anledning. Iaf känns det så, tiden går så sjukt fort! Idag var sista dagen Björn var föräldraledig, på måndag börjar han jobba. Herregud, jag undrar hur det ska gå!! Lite läskigt, lite spännande och kanske lite skönt att komma in i lite rutiner igen efter massor av månader...

Nu sitter jag på altanen i solen, en kaffekopp i handen, den bästa mannen och de bästa barnen vid min sida... Klagar inte, inte alls!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar