söndag 19 september 2010

Klubbmästare i medium...

Kan Bosse och jag numera titulera oss efter dagens KM på Västerviks brukshundsklubb. Jag anmälde mig häromdagen, mest för skojs skull, vi har ju inte tränat sen förra hösten... Så jag hade absolut inga förväntningar mer än att ha trevligt och att få aktivera Bosse och passiviera Leia... Jag tog Axel med mig för lite sällskap...

Det var två lopp i KM, ett agilitylopp och ett hopplopp. Jag kände direkt när jag gick banan att handlingen satt bra! När det var vår tur var däcket som hinder nr 2. Jag såg inte vad som hände, men det dundrade till bakom mig och sen såg Bosse helt yr ut, så jag tror att han helt missbedömde och dundrade rakt in. 5 fel för vägran fick vi, annars gick allt bra. Slalom satt som smäck!!

I hopploppet ( en klass 2-bana enl. domaren) gick vi helt felfria, jag är så nöjd!! Summa summarium fick vi alltså 5 fel och det vann vi på!

Leia var på den här klubben för första gången och hon skötte sig alldeles utmärkt. Hon och Bosse låg i buren tillsammans och när jag körde låg hon själv. Det gick jättebra. Hon var också ute en hel del och låg då stilla vid mina fötter helt lugnt och fint medans de andra körde. Duktig tjej!

Nu väntar köttgryta, potatis och stekta kantareller, mums!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar