söndag 3 februari 2008

Helgen...

...har varit lugn med lite firande... I lördags morse var släkten här på frallpartaj och grattade oss till huset. Efter lunch och tupplur åkte vi till simhallen och hade riktigt skoj! Axel älskar verkligen att bada, han hoppar från kanten och kastar sig mellan oss. Han lärde sig också att "simma" själv mellan oss med sina simärmar. Många kallsupar blev det, men det bekommer honom inte det minsta. Roligt att se... Sen åkte vi till mormor och morfar och lämnade Axel och Bosse för att kunna gå ut och fira på restaurang. Harrys blev det, god plankstek åt vi. Jättemysigt att få lite tid för oss själva och hinna prata lite, man hinner ju knappt aldrig det i vardagen!

Idag har vi varit i "vårt" hus igen, tiggde till oss en ny titt, för man kommer ju knappt ihåg hur det såg ut... Jag blev positivt överraskad igen, det är så himla fint! 2 månader kvar, sen bor vi där!! Jag håller nu bara tummarna att besiktingen ska gå bra och att de inte hittar nåt skit i huset...

Imorgon ska vi till banken och diskutera våra pengar, konton och lån... Och sen börjar jag mitt nya jobb imorgon, på avd. 1. Spännande!

Nu ska jag gå och titta på "I en annan del av Köping", får se om jag förstår mig på det bättre än förra gången... Tyckte inte alls det var bra då, jag vet inte om det är att man jobbat en hel del med handikappade och på gruppbostäder... Man vet ju liksom hur det är, inget nytt precis... Men det har ju fått alla pris man kan få så jag ska väl ge det en ny chans...

1 kommentar:

  1. GRATTIS TILL HUSET!!!

    Jätte kul, måste kännas sköönt när ni har bott i hus förut....

    Kram jOanna

    SvaraRadera