onsdag 8 augusti 2007

Hipp Hipp Hurra!!!

För Axel, som fyller 1 år idag!! Puss på dig, mammas älskling! Tänk att ett helt år har gått sedan han tittade ut, det känns inte alls länge sedan man åkte in till förlossningen och kämpade natten igenom... Samtidigt känns det som att Axel alltid har funnits, man kommer verkligen inte ihåg livet utan honom... Konstigt det där!
Igår kväll och idag har jag ägnat dagarna åt att tänka "för ett år sedan började värkarna, för ett år sedan gick vattnet, för ett år sedan låg jag i krystvärkar nu"... Det enda jag inte hann tänka var såklart då han föddes, då var jag på jobbet och hade fullt upp... Typiskt!

Idag har vi i alla fall återigen haft kalas, nu med Västervikssläkten. Mormor och morfar var här, min faster Ninna, min kusin Klara och så min farmor... Det blev bullar, kakor och såklart blåbärstårta... Samma visa som i Uppsala alltså... Axel fick många fina presenter under sina kalas. En kassaapparat och pengar till sydafrikaresan av farmor och farfar, en "Bobbycar" och kläder av mormor och morfar och en spis med slask av Ninna, Klara och min farmor. Och sen massor av fina bilar, böcker och pussel!

I Uppsala var vi också och hälsade på Knivstaborna. Lika trevligt som alltid, dock gick det för första gången inte få Axel att sova på natten... Så sällskapsspelet fick avbrytas, vinet bytas mot vatten och sen var Axel med uppe... Dagen efter sov han 3(!) gånger...

Jag håller på att bli förkyld tror jag, ont i halsen och känner mig lagom hängig. Är ledig imorgon som tur är, men nu ska jag ändå gå och lägga mig och sova ett tag... Lite bilder kommer här...

3 kommentarer:

  1. Grattis, grattis till lille Axel från Svista-borna! Och nästa gång du är i Uppsala så måste du se till att hinna med en fika ute i Svista också.... *s* Och ta med den lilla håriga också!!! (Bosse, alltså....*s*)

    SvaraRadera
  2. Grattis, grattis till lille Axel från Svista-borna! Och nästa gång du är i Uppsala så måste du se till att hinna med en fika ute i Svista också.... *s* Och ta med den lilla håriga också!!! (Bosse, alltså....*s*)

    SvaraRadera
  3. Psyk-bryt-blogger skickar mina kommentarer dubbelt upp... :-( Jaja, shit happens! ;-)

    SvaraRadera