söndag 19 augusti 2007

En riktig husmor...

...får jag kalla mig idag... Jag har förvällt massor av kantareller, kokat en storsats äpplemos och till söndagsmiddag åt jag och Axel pannbiff med potatis och kantarellsås... Givetvis hemlagat! Nu har jag lagat mat nog för en vecka framåt...

Björn är i Uppsala och firar Daniel som fyllt 30 år. Axel och jag stannade hemma, det blir lite mycket bilåkande när man bara åker fram och tillbaka över helgen. Och så var vi ju däruppe för 14 dagar sedan, och ska till Kolmården om 2 veckor så nån måtta får det ju vara...

Jag och Axel har haft en skön och avslappnande helg. Igår var vi ute på Gränsö med min faster Ninna och Josef, det var veteranrally med häst och vagn. Massor av fina ekipage såg vi! Sen åkte vi in till stan för lite lunch och lite spring i affärer. Axel fick en fin munkjacka och en fin keps av sin "gammelfaster". Av mamma fick han halksockor, kanske inte lika roligt...

Nu ska jag gå och lägga mig framför tv:n, med en skål glass... Ha det så bra allihop!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Skönt å mysigt å bara ta det lugnt, å äta glass.... *mums*
    Kramar på er i massor!!!
    /Ulrika o Teodor

    SvaraRadera
  2. Hej Lina!

    Jag håller med om att det är långt mellan dig och oss i Uppsala...Desto roligare att du håller din blogg uppdaterad! Det var trevligt hos oss på kalaset, men det blev sent...

    Hoppas att vi ses snart!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Låter härligt!!
    Hoppas att jag också kan gå på svampjakt snart i någon bra skog!!
    Vi har flyttat in i huset nu!!!

    Stor Kram Joanna

    SvaraRadera
  4. Hmmm.... Nästa gång du är i Uppsala så kräver jag att få klappa på Herr Bo!!! Hoppas allt är bra annars? Kul att Axel är uppe och knallar! Hur mår Bosse?

    SvaraRadera