tisdag 26 juni 2007

Regn regn och åter regn...

har det varit ute idag. Det var längesen det regnade så här kraftigt en hel dag, tillslut var hela marken täckt av 1 dm vatten... Man blev helt dyngsur bara av att springa till bilen 10 meter bort.

Axel har fått ha en innedag idag, förutom promenad med hunden på morgonen såklart. Vi har läst roliga böcker som vi fick från Go´boken, och sen har vi satt upp lite gardiner. Pappa har varit och klippt sig och gått på stan lite. Jag har också varit och införskaffat en ny dammsugare, jag som bara har ärvt dammsugare i hela mitt liv. Nu blev det en ny fin vit Volta, jag har redan provsugit lite och den verkade bra... Nästa mål på min inköpslista är en symaskin, jag har tröttnat på mammas som det bara går att sy sicksack på och som tråden går av på varje gång man börjar sy. Har spanat in en bra på Elgiganten, men hann inte dit idag innan de stängde. Får ta det imorgon...

Axel har idag ställt sig upp helt själv utan stöd. Både han och jag blev förvånade, jag tror inte riktigt han förstod vad han gjorde. Sen tränade vi på att stå resten av dan men då tyckte han inte alls att det var kul...

Idag vill vi också passa på att gratta Axels syssling Max som fyller 1 år!! Hipp hipp hurra, hoppas han får en riktigt rolig första födelsedag!!

1 kommentar:

  1. Oj vad du kommit igång med skrivandet nu då! ;-) Här uppe i Knivsta har vi haft regn hela dagen idag. Hur trist som helst.
    Vi hörs!
    Kram Therese, Felicia & vovvarna

    SvaraRadera