söndag 24 juni 2007

Markörgatan...

...är numera vår adress... Aldrig i mitt liv trodde jag väl att jag skulle bo här! Markörgatan när jag växte upp var Västerviks Rinkeby, Fittja eller Rosengård... Ett riktigt problemfyllt område som jag aldrig ens besökte... Och nu bor jag här! Och trivs än så länge helt utmärkt! Området har senaste åren genomgått en rejäl upprustning och det är mycket grönområden runt omkring. Fullt med barn och fullt med lekplatser. Och inte blir ju saken sämre av att man har både en stor uteplats och en inglasad balkong...Axel badar ute under parasollet dagarna i ända och Bosse ligger innanför sina kompostgaller och håller ordning på grannar och hundar... Hela lägenheten är nytapetserad och köket nyrenoverat. Vi har 2 minuters promenad till affären, 500 m till motionsslinga och ca 15 minuters promenad till brukshundsklubben. Till jobbet tar det ca 5 minuter på cykel och till havet och sandstrand har vi väl lite drygt 1 km... Efter att ha bott på landet och åkt bil överallt måste jag säga att det känns väldigt lyxigt!!

Midsommar har kommit och gått. Det firades ute på torpet vi bodde på första veckorna. Nu med dess rättmätiga ägare och deras barn barnbarn och goda vänner. Sammanlagt var vi 17 personer och det var hur trevligt som helst! Trots dygnsregn under midsommaraftonen... Vi satt under ett stort tält och med presenningar spänt runt om, så det var både varmt, torrt och gemytligt! Vi sov över allihop också, finns det hjärterum så finns det uppenbarligen stjärterum!

Bosse har det riktigt bra härnere. Förutom att vi varit och tränat på klubben några gånger så får han också otroligt mycket promenader... Förra veckan var kusinen Klara här och tog med honom på en tvåtimmars promenad. Igår gick han med mormor och morfar en tretimmarspromenad och idag gick han först med morfar på morgonen, på eftermiddagen gick mormor hit med honom hemifrån Elofsbacke, och på kvällen tog Klara honom och var borta i drygt 3 timmar... Nu sover han gott kan jag tillägga...Själv fick jag ta stavarna och gå en sväng eftersom jag kände att jag inte varit ute och gått på flera dagar...

Nu ska jag lägga över lite kort från kameran, betala lite räkningar och sen strömhopp i säng... Jobb imorgon bitti!

Kram allihop!

1 kommentar:

  1. Vad kul att det går bra för er.... Och att det verkar gå bra med Bosse! Tänker på er ibland (när inte en viss valp pockar på all uppmärksamhet....).

    SvaraRadera