tisdag 20 augusti 2019

Så var då vardagen här igen...

Senast jag skrev hade jag nio pass kvar till semester. Nu har semestern kommit och gått och vardagen är här igen...

Första skoldagen idag, skickade just iväg 2 ettagluttare och en högstadieelev till skolan. Högstadieeleven med ett ben i gips, kanske inte optimala sättet att börja ny skola men han är som vanligt cool... Den ena ettgluttaren har varit nervös hela sommaren inför ettan, när vi väl kom dit såg jag inte röken av denna gluttaren. Den andra ettagluttaren har varit helt obekymrad om första klass hela sommaren, idag när vi kom dit slog alla bekymmer till. Ettagluttaren grät, mamman grät i smyg, mamman stod i tamburen och tjuvlyssnade och ettagluttaren grät igen när mamman skulle gå. Mamman grät hela vägen hem och önskade att det skulle vara sommarlov för evigt...

För lite så har det känts i år. Det är verkligen en enorm skillnad mot förr om åren då man inte önskat nåt annat än att allt ska bli som vanligt igen och jag ska få mina egna förmiddagar tillbaka. Nu är barnen så stora så jag har liksom så mycket egentid ändå hela tiden. De leker med kompisar hela dagarna när vi är hemma, jag kan pyssla och greja med det jag vill mest hela tiden. Den här tiden trodde man verkligen aldrig skulle komma när man var mitt uppe i de hektiska småbarnsåren, nu är den redan här...  Jag ska inte direkt säga att jag saknar den tiden men man blir liksom snopen när den tar slut så snabbt...

Sommaren tog också slut sjukt fort. Först började den aldrig, sen var det sommar i ca 1,5 vecka och sen var den redan över. Jag har nog aldrig känt mig så ofärdig med semester som i år när semestern var slut. Inget sug alls att börja jobba, och min vana trogen börjar jag alltid hösten med att se om jag hittar ett jobb där man är ledig alla helger och alla storhelger. Och ett par tre vardagar i veckan. Varje år är det detsamma, än har jag inte hittat rätt jobb😉 Jobba hemifrån tror jag skulle vara optimalt, bara man slapp själva jobbet...  Letar väl vidare så länge.

Nu ska jag ta med mig hundarna ut i skogen, borde träna men får se om orken räcker. Kanske bara blir en skogspromenad... Sen ska jag sova ett par timmar och jobba natten som kommer. 44 h nattjobb den här veckan, stay strong Lina!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar