söndag 12 augusti 2018

Med en dag ledigt kvar...

Kom så plötsligt hösten. Efter en helt otrolig, fantastisk sommar med extrem värme, extrem torka och extremt mycket sol och bad visste vädret... Nu börjar Lina jobba, nu räcker det... Tack vädret. Dessa sista dagar har varit gudomliga. Svalt och skönt, jag har blivit blöt av regn och inte svett och jag har frusit och fått ha på mig tröja för första gången på månader. Jag har kunnat promenera i rask takt och jag har kunnat träna hundar. Jag har kunnat städa och tittat på konst och legat i soffan och tittat i fågelboken.. Jag har också funderat på bra saker med höst...

Att man kan ha kläder med fickor när man går promenad... Tröjor och jackor med plats för mobiler och nycklar...

Att man slipper organisera 3 mål mat plus fika/mellis till 5 pers plus eventuella gäster varje dag. Tack kära Sverige för skollunchen!

Att barnen kommer behöva gå upp tidigt och därmed kan tänka att lägga sig före man själv somnar.

Att jag kommer ha dagar när jag är ledig och jag ändå kommer skicka iväg alla barnen till skolan. Märklig känsla! Tänk hur mycket hund jag kan träna!

Att alla inte är hemma alltid och det förhoppningsvis blir mindre stökigt och skitigt än det varit sista månaderna...

Att man kommer vara på jobbet ibland och inte kunna göra av med alla pengar hela tiden.

Att man har en hel höst och vinter framför sig så att man kommer hinna längta till nästa vår och sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar