lördag 20 mars 2010

En sorgens dag...

... blev det igår... Jag är så himla ledsen men det verkar inte som det var meningen att vi skulle få någon liten labbetik.

Vi har ju varit i kontakt med 2 kennlar, dels våran nr 1 nere i Växjö som vi var och tittade på i höstas redan. Dels en kille här i stan som hade parat sin tik. Nu visade det sig i tisdags att tiken här i Västervik hade "absorberat" sina valper efter ungefär halva dräktighetstiden. Hon gick med andra ord tom. Våran Växjöstjärna, Space, har haft det jobbigt. Hennes matte har hela dräktigheten anat oråd, allt har inte riktigt varit som tidigare dräktigheter. Nu gick hon över den här gången, och när valpningen väl satte igång tog det jättelång tid och slutade med ett kejsarsnitt... En lite valp överlevde, en liten hane, ack så söt men ändå en hane...

Det känns så hopplöst, nu är väl alla valptikar från "bra kennlar" redan tingade, nog för att det finns många kullar, men efterfrågan verkar vara stor. Jag som har lagt in om ledigt hela sommarna och ordnat med annat smått och gott (lite hemligt) inför hösten så att jag skulle kunna vara hemma mycket med hunden... Nu känns allt det helt onödigt! Så trist så trist!

Luften har helt gått ur mig, jag har varit och letat runt på kennlar men jag känner mig bara helt trött och tom... Orkar inte riktigt ta till mig allt just nu...

Så snälla ni som läser det här och har känningar i labbevärlden, skänk mig en tanke och ni ser eller hör något som kan vara av intresse! Jag vill, jag vill, jag vill ha en hund till våren!!!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Kolla med Minnows kennel i Göteborg.

    Där kommer båda mina ifrån. Även flera andra duktiga agility-labbar.

    Hon har annars många bra kontakter med tikägare som kommer till henne och parar.

    SvaraRadera